پرسرخ

پرورش و نگهداری قناری

پرسرخ

پرورش و نگهداری قناری

قناری لیزارد


قناری لیزارد از نظر شکل ظاهری مشابه با قناری های رنگی معمولی است ولی وجه تمایز آن رنگ آمیزی پر و بالش است که مانند فلس های روی هم خوابیده می باشد .
در واقع به علت تیره بودن وسط پرها و روشن بودن حاشیه هریک از آنها مانند فلس به نظر می رسند. منشا اولیه به وجود آمدن او به درستی معلوم نیست ولی تصور می شود که برای اولین بار در انگلیس پرورش یافته و از سال ۱۹۴۵ انجمن پرورش دهندگان این نژاد در انگلستان تاسیس شده است.
این نژاد مستعد ابتلاء به بیماری اسهال می باشند و از این رو باید در مصرف سبزیجات و میوه های تازه حد اعتدال را در نظر گرفت و جهت جلوگیری از کمبود های احتمالی از مولتی ویتامین استفاده کرد.



لطفاً جهت ملاحظه جزئیات دیگر و عکس قناری فوق به ادامه مطلب مراجعه نمایید ...


قناری لیزارد به قناری سوسماری نیز معروف است . این نژاد قدیمی  بوده و در بین سایر انواع قناری برجسته و شاخص میباشد . این پرنده را به خاطر فرم و یا بخاطر رنگ پرورش نمی دهند و لذا نمی توان آنرا در طبقه بندیهای موجود جای داد ، به همین جهت است که در کشورهای مختلف آنرا در طبقه بندیهای جداگانه قرار میدهند . دو رنگ بندی برای این نژاد وجود دارد که بعضی آنها را زرد وسفید و برخی طلایی نقرای می نامند . ناحیه کمرنگ بالای سر را که باعث زبیایی و چشمگیری پرنده میشود بنام کلاه مینامند . زیباترین قناری سوسماری را نوع سیاه رنگ آن تشکیل میدهد . پرهای پرواز و دم واطراف نوک و پاها بایستی برنگ سیاه باشد .معمولترین رنگها در این قناری رنگ قهوه ای روشن است ولی پرورش دهنده ها سعی دارند رنگ قرمز را از طریق امتزاج با قناریهای قرمز رنگ به این پرنده منتقل کنند . پرهای قناری لیزارد اصولا از پرهای پرنده های رنگین قوی تر میباشد و همین مسئله باعث میشود که این پرنده پر پرتر وهمچنین قویتر بنظر آید .
قناری های آبی سوسماری در حقیقت دارای رنگ اصلی سفید هستند که رنگ خاکی متمایل به آبی در آنها بصورت بارز دیده میشود . آنها را باید با قناری هایی لیزارد ی که رنگهای  دیگری دارند جفت اندازی نمود زیرا مجاور نمودن رنگ سفید با سفید باعث اتلاف 25 درصد از جوجه های مورد نظر میگردد . معمولاً این حادثه متوجه جنین داخل تخم میشود .
غذاهای مقوی نظیر آنچه به انواع درشت تر قناری داده میشود برای قناری لیزارد نافع است .
سیاه دانه را نباید از برنامه غذایی آنها حذف نمود و حتی بهتر است آنرا بصورت خالص در جا دانی دیگری در اختیار قناری گذاشت .
برخی از این قناری ها گهگاه آواز میخوانند . این پرنده اصولاً قدری دیرتر از دیگران قدرت باروری پیدا میکنند و لذا نباید آنها را تا قبل از ده ماهگی جفت گیری نمود .









 




نظرات 4 + ارسال نظر
یاد فرشته چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:01 ب.ظ http://hasnagol.blogsky.com

سلام و عرض ادب خدمت استاد و دوست بزرگوارم.خیلی ممنون از زحمتی که در نمایشگاه محلات متحمل شدید..مطالب زیبایی در رابطه با نوع سرخ و لیزارد گذاشتین عکسها هم جالب بودن..شما که در نوع سرخ استاد هستین ..موفق باشی.
.

ممنونم دوست عزیر .

نظر لطف شماست .

ممنون که به کلبه حقیر سر میزنید .

محمد پنج‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:27 ق.ظ

سلام،وبلاگ زیباییست،بسیار لذت بردیم
موفق باشید

سلام بر آقا محمد عزیز

از این که به وبلاگ حقیر سر زدین ممنونم .

یاد فرشته جمعه 27 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:56 ق.ظ http://hasnagol.blogsky.com

سلام و عرض ارادت خدمت دوست عزیزم روز میلاد مولای متقیان مولا علی ع و روز مرد رو به شما تبریک میگم....التما دعا

سلام

میلاد مسعود و مبارک مولای متقیان ، علی (ع) بر شما و همه مردم بزرگوار ایران اسلامی مبارک باشد .

ممنونم که لطفا جنابعالی

امیر شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:54 ق.ظ http://canaryhamedan.blogfa.com/

بسیار جالب بود

محبت دارید دوست عزیز .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد