پرسرخ

پرورش و نگهداری قناری

پرسرخ

پرورش و نگهداری قناری

قناری نژاد یورکشایر

قناری یورکشایر :

قناری یورکشایر به نام جنتلمن قناریها معروف شده است . هیکل برازنده و حرکات محکم و با وقارش حقیقتاً اورا شایسته داشتن چنین عنوانی می نماید . در تربیت این نژاد قناری زحمت زیادی کشیده شده است . قناری یورکشایر در اثرمساعی تربیت کنندگان نه تنها به غایت منظور رسید بلکه از آن هم بهتر وزیباتر شد تا اینکه در سال 1946باشگاه قناری یورکشایر شکل جدیدی ترسیم وتصویب کرد و به اطلاع عموم  تربیت کنندگان در دنیا  رسانید .

از محسنات این نژاد داشتن سر مدور وصاف است که با گردن قوی ومتناسب به بدن وصل میشود . چشم های پرنده در مرکز سر قرار داشته وپرهای آن کوتاه - ابریشمی - پرپشت وچسبیده به بدن پرنده است . دم این قناری باید بلند وکشیده و بالهای او به حد اعلا منظم و دربالای دم با هم مماس باشند .

این نژاد از جمله قناریهای درشت میباشد وطولش به ۱۷ ا لی ۱۹ سانتیمترمیرسد . برای اولین بار در سال ۱۸۷۰ از نژاد لانکشایردر انگلستان - بلژیک و نروژ بوجود آمده است . این نژاد به خوبی جوجه هایش را پرورش میدهد ونیازی به قناری پرستار ندارد .در جفت کردن این قناری  باید دقت بیشتری به کار برد برای اینکه نقش مهم قناری نر ، در قد واندازه جوجه ها است ، در صورتی که تاثیر قناری ماده در نوع و مرغوبی جنس جوجه ها می باشد .

در ایران با توجه به این مطلب در تولید قناری رسمی کشیده و بلند از قناری نر یورکشایر استفاده میشود.

در تغذیه جوجه ها نیز پرنده نر نسبت به ماده نقش مهم تری دارد واز اینرو میتوان به پرنده ماده اجازه داد تا ۲ ا لی ۳ دوره تخم گذاری کند و وظیفه پرورش جوجه ها را به جفت او واگذار کرد .


جهت مشاهده عکس این قناری به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید ...

























نظرات 2 + ارسال نظر
dazmehr سه‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:41 ق.ظ http://rostamiyana.blogsky.com

واقعا نیاز به تدبر داره وقتی به خلقت های خدا نگاه میکنی.........

aarsin شنبه 21 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:38 ب.ظ http://https://www.facebook.com/canary.iranian

عالی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد