هدف ایجاد این وبلاگ


با سلام خدمت همه دوستان. هدف از ایجاد این وبلاگ آشنایی و گسترش روابط ما با پرورش دهندگان و علاقه مندان به قناری در سراسر کشور است. همچنین این وبلاگ قصد دارد ازطریق گذاشتن مطالب علمی مفید کمکی هر چند ناچیز به دوستداران پرورش قناری به خصوص جوانانی که تازه در این راه قدم گداشته اند کرده باشد. یکی دیگر از اهداف این وبلاگ فروش انواع نژادهای قناری به صورت تکی و عمده به علاقه مندان در سراسر کشور است. امیدوارم تا با نظرات و پیشنهادات شما دوستان خوبم کیفیت و تنوع مطالب این وبلاگ بهبود روز افزون یابد.

به امید موفقیت و سلامت شما دوستان عزیز و گرامی.


فروش قناری رسمی بلند و گلاستر

تعداد 150 عدد قناری رسمی بلند در رنگها و کلاس مختلف و همچنین تعداد 40 جفت قناری گلاستر برای فروش بصورت کلی و تکی موجود می باشد. آقای معینی 09194400200

فروش عمده و تکی جوجه رسمی معمولی

فروش جوجه های رسمی معمولی با ویژگی تخم گذاری بالا در هر دوره و پرورش عالی جوجه، در رنگهای روشن و با حلقه 2015 بصورت عمده و تکی با قیمت مناسب از اول اسفند انجام می شود.

محمد عامری            09356149626

 

                 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

فروش قناری پرستار بصورت جفت زده

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

 

تعداد 200 جفت قناری پرستار رنگ روشن به صورت جفت زده و آماده جوجه کشی در ماه آذر به فروش می رسد. برای تماشای عکسهای مربوط به این نژاد، به بخش گالری تصاویر مراجعه شود.

محمد عامری                09356149626

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

خواص میوه و سبزیجات




ادامه نوشته

بخش فروش دانه های قناری


وبلاگ قصر قناری به استحضار پرورش دهندگان محترم میرساند، سفارش

انواع دانه های مورد مصرف قناری با کیفیت مرغوب پذیرفته می شود.

 

دوستان عزیز میتوانند برای آگاهی از نحوه سفارش و  کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایند

ادامه نوشته

بخش فروش قناری های تکی


چند عدد قناری جیبر و کاکلی به صورت تکی به فروش می رسد.

لطفا برای دیدن عکسها و آگاهی از قیمتها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

دوستان عزیز میتوانند در صورت هر گونه سوال با شماره زیر تماس حاصل فرمایند:

محمد عامری         6149626  0935

ادامه نوشته

تغذیه قناری


اصلی ترین دان مصرفی که می بایست همیشه در اختیار قناری قرار گیرد تخم کتان است. تخم کتان دانه ای مقوی و پر انرژی است اما این دانه به تنهایی نمی تواند تمامی نیازهای قناری را برآورده سازد، بنابراین برای برطرف شدن این نیازها می بایست دانه ها و سبزیجات و مکمل های ویتامینی و پروتئینی گوناگونی را فراهم و در اختیار پرنده قرار داد. دانه هایی نظیر ارزن، شلغم، خرفه، کاهو، شاهدانه و ... و سبزیجات و میوه هایی نظیر برگ کاهو، اسفناج، گشنیز، کدو، سیب، هویج، پرتقال، موز از منابع مهم کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها و ویتامین ها به حساب می آیند.استفاده از کف دریا و سنگریزه در برنامه غذایی پرنده بسیار ضروری می باشد و کمتر مورد توجه قرار می گیرد. سنگریزه یا صدف خرد شده شامل مواد معدنی و عناصر مورد نیاز قناری می باشد که در سنگدان قناری ذخیره شده و به عنوان یک عامل کمکی در هضم غذا به خصوص دانه ها به کار گرفته می شود. کف دریا حاوی کلسیم می باشد و باعث استحکام نوک و همچنین پوسته تخم ها در هنگام تولید مثل می گردد. ضمنا پرنده هنگام استفاده از کف دریا نوک خود را به آن می کشد که مانع از رشد بیش از حد آن می شود.

تغذیه قناری را می توان به چند دوره مختلف تقسیم بندی کرد:

1- تغذیه دوران جوجگی (قبل از 60 روزگی)

در این دوران علاوه بر دان پایه که همان کتان و ارزن است هفت تخم نیز باید بطور مرتب در اختیار والدین و جوجه ها قرار گیرد . همچنین از مکمل های تقویتی در این دوره باید به طور منظم استفاده شود.

از هفته دوم از سبزیجات و میوه حات استفاده شود.

از زمان تولد جوجه ها تا جدود 60 روزگی باید هر روز از غذای نرم یا همان غذای تخم مرغی استفاده شود.

2- تغذیه دوران بلوغ (غیر زمان پرریزی)

در این دوران علاوه بر دان اصلی مصرف منظم میوه و سبزیجات حد اقل 3 روز در هفته و استفاده از دانه های تقویتی مثل هفت تخم بسیار مفید می باشد.

3- تغذیه دوران پرریزی (تو لک)

خارج نمودن اکثر غذاهای گرم از رژیم غذایی قناری

مصرف منظم مولتی ویتامین یا مکمل های تقویتی حد اقل هفته ای دو مرتبه. البته از مولتی ویتامین انسانی به دلیل چربی زیاد و اختلاف دوز با قناری هرگز استفاده نشود که در این صورت باعث افزایش مرگ و میر به خصوص در جوجه ها می شود. همچنین از مولتی ویتامین های پرندگان دیگر به هیچ وجه استفاده نشود.

استفاده از سبزیجاتی چون کاهو، اسفناج، گشنیز، کلم بروکلی و ... حذ اقل هفته ای دو بار البته به مقدار کم چون خوردن بیش از حد سبزیجات باعث مشکلات داخلی از جمله اسهال در پرنده می شود.

استفاده از دانه های با طبیعت سرد از جمله تخم خرفه و تخم کاهو و ...

استفاده از جوانه ها به خصوص جوانه گندم هفته ای یکبار.

تعیین جنسیت قناری


روشهای متداول تعیین جنسیت قناری عبارتند از:

1. تعیین جنسیت از روی مشخصات ظاهری: اولین و ساده ترین مشخصه آشکار آوازخوانی در جنس نر می باشد در حالیکه قناری ماده فاقد این توانایی است. در فصل تولید مثل می توان با نگاهی به دستگاه تناسلی پرنده برخی اختلافات ظاهری را مشاهده کرد که این اختلافات نمایانگر جنس پرنده می باشد. علاوه بر آن جمجمه پرنده نر در قسمت فوقانی کمی پهن تر از جمجمه پرنده ماده می باشد و اگر یک جفت قناری نر و ماده را در مقابل خود گذارده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید خیلی زود متوجه می شوید که رنگ آمیزی بال های پرنده نر، خیلی زیباتر و شفاف تر از رنگ آمیزی بال های پرنده ماده می باشد.

2. تعیین جنسیت از روی سنجش استروئید: استروئیدها در برگیرنده تعدادی از هورمون های جنسی نظیر استروژن و تستوسترون می باشد. هورمون استروژن نشانگر جنس ماده و هورمون تستوسترون نشانگر جنس نر می باشد. در این روش با اخذ نمونه هایی از سرم خون پرنده به تشخیص هورمون های جنسی فوق الذکر در سرم پرداخته و پس از تشخیص هورمون مربوطه جنس پرنده را مشخص مینمایند.

3. تعیین جنسیت از روی کاریوتایپینگ: در این روش اقدام به شناسایی کروموزوم های جنسی می شود. روش ساده و ارزانی است و نتیجه آن بسیار دقیق و قابل اعتماد است اما نیاز به آزمایشگاه تخصصی دارد.

4. تعیین جنسیت از طریق PCR: روش PCR به معنی واکنش زنجیره پلیمراز است. این روش دقیق ترین روش در تعیین جنسیت پرنده می باشد و ضریب صحت آن نزدیک به صد در صد است. در این روش 3 تا 4 پر پرنده را کنده و به آزمایشگاه می فرستند.تعیین جنس قناری با استفاده از این روش، بسیار سریع، دقیق و کم هزینه بوده و در هر دوره از زندگی پرنده می تواند به کار رود.


مشخصات پرنده بیمار


نشانه هایی که بیان کننده حالات غیر طبیعی و عدم سلامت این گونه پرنده می باشد عبارتند از:

1- پف کردن پرنده و خواب آلودگی و عدم تمایل به حرکت.

2- اختلال در وضعیت آرایش پرها و چسبیدن فضله به پرهای اطراف مخرج.

3- نیمه باز شدن چشمها و قی کردن آن.

4- به گوش رسیدن صدای غیر عادی هنگام تنفس پرنده.

5- دور نگه داشتن بالها از بدن.

6- تغییرات در فضله.

با مشاهده این حالات باید سریعا پرنده را از سایر پرنده ها جدا کرد و در قفس مخصوص پرنده های بیمار که سه طرف آن بسته است و یک لامپ مادون قرمز همواره در آن روشن است قرار داد.