پرسرخ

پرورش و نگهداری قناری

پرسرخ

پرورش و نگهداری قناری

قناری جیبر


قناری نژاد جیبر ایتالیایی(Gibber italicus)




لطفاً در ادامه مطلب جزئیات و عکس این قناری زیبا را مشاهده بفرمایید...


این نژاد با جثه ریز و بدنی فردار یکی از قدیمیترین نژادهای قناری میباشد که طول بدنش 14 سانت و با سینه و ران عریان و فاقد پر نمایان میشود و حالت ایستادن آن بر روی چوب شبیه به  عدد هفت لاتین(7) است و بیشتر حالتی شبیه ترس را بخود میگیرد . این قناری دارای سری ریز است که بطرف جلو عمود میباشد و با کتف پرنده یکسان بوده و هیچگاه از کتف پرنده بالاتر نمیرود . تکثیر و پرورش این نژاد تقریبا مشکل میباشد و نیاز به تجربه کافی دارد . این نژاد خود والدین خوبی نیستند و حتما باید در پرورش جوجه ها از قناری حمال استفاده شود که همین امر باعث شده که بعضی ها برای رسیدن به تکثیر راحت و بی دردسر این قناری را با قناری رسمی جفت کرده و باعث از بین رفتن نژاد اصل و با کیفیت این قناری شوند .این نژاد معمولا در حالت و ژستهای عجیب و غریب دیده میشود . نگهداری و تکثیر این نژاد در هوای گرم بهتر امکان پذیر میباشد .
 
این قناری به خاطر شکل و فرم خاص بدنی ، طرفداران زیادی در ایران دارد و رقیب سرسختی برای رسمی بلند یا کشیده بلند محسوب میشود .

خصوصیات یک جیبر خوب عبارتند از :
1- سر کوچک .
2- قد بلند .
3- بدن کشیده .
4- پرهای صاف .
5- گردن کشیده و پاهای بلند و لخت .
6- حالت و استیل خاص ایستادن روی میله .

لازم به ذکر است که جیبر نمی تواند در تمام ساعات شبانه روز با استیل خاص خود بایستد .
 













نظرات 6 + ارسال نظر
رضا شنبه 11 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:01 ب.ظ http://norwichcity.blogfa.com

چه جالب!! من طرفدار یک تیم هستم به نام نورویچ سیتی که یک وبلاگ هم در این باره ساختم جالبه که بدونی لقبش قناری هست!! خب تبادل لینک کنیم جالب به نظر میرسه اگه دوست داشتی من رو با نام هواداران باشگاه فوتبال نورویچ سیتی لینک کن بعد بیا خبر بده تا لینکت کنم.

سلام دوست عزیز

ممنونم که به من سر زدین .

نورویچ یه نژاد قناری هست که خیلی هم زیباست انشاء الله به همین زودی مطالبی در مورد اون و همین طور عکس اونو در وبلاگ قرار میدم .

حتماً شما رو لینک میکنم .

سید روح الله ذاکری چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:08 ق.ظ http://qanari-shiraz.blogfa.com

سلام دوست عزیز - مطالب موجود بسیار زیبا است .موفق باشی
لطفا سری به وب لاگ من بزن
متشکرم

سلام

ممنون از جنابعالی که به وبلاگ خودتون سر زدین .

حتما خدمت میرسم .

کوروش چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:47 ب.ظ http://canariarak.blogfa.com/

با عرض سلام و خسته نباشید
وبلاگ قشنگی دارید
اگه دوست داشتید تبادل لینک کنیم
منتظرتون هستم
از طرف یه قناری باز اراکی

ممنونم همشهری عزیز

خیلی خوشحال شدم

و با افتخار شما را لینک کردم

انشاالله بتوانم از تجربیات شما استفاده کنم .

احمد شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:54 ب.ظ

دان کنستانتره جدید مخصوص قناری:
1- کاهش بیماریها تا 90 درصد.
2- تقویت سیستم ایمنی بدن.
3- شادابی بیشتر پرنده.
4- تامین مواد مورد نیاز بدن پرنده بطور کامل.
این غذا توسط عده ای از کارشناسان علم دامی فرموله و تهیه شده و حاصل تحقیقات زیادی است. لطفا حتما خودتان این دان را امتحان کنید.برای این منظور تماس گرفته تا بعنوان نمونه یک کیلو از این دان برایتان ارسال شود.پس از آزمایش و دیدن اثران آن خود تصمیم بگیرید. 09369588033

farbod جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:22 ق.ظ http://birdshopping.blogfa.com

سلام دوست عزیز وبلاگ زیبایی دارید
اگه براتون امکانش هست وبلاگ من رو با نام همه چیز راجع به قناری لینک کنید.
وبعد یه خبر به من بده که با چه نامی شما رو لینک کنم.
راستی قیمت این جبیر چنده؟
موفق و پیروز باشید
یا علی[گل]

علی اکبر جمعه 24 دی‌ماه سال 1400 ساعت 11:58 ب.ظ

سلام

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد